Rodajul:
Atentie: Acesta este un subiect foarte controversat!
Aceasta metoda de a efectua rodajul este folosita de tot mai multi avand in vedere rata de succes foarte mare si defectiune putine!
Metoda explicata aici a fost incercata de sute de soferi, care confirma ca metoda aici expusa este un succes desi este in contradictoriu cu manualul de utilizare.
Aici puteti citi pagina originala!
Rezultatele sunt acelasi in toate cazurile, cresterea puterii a motorului pe toata plaja de turatii. Multi mecanici care au desfacut motoare au constatat ca starea pistonului si a camasii sunt cu mult mai bune decat daca este facut rodajul dupa Manualul producatorului.
Sigur ca sunt publicate si metode mai vechi despre cum se face rodajul corect, dar trebuie avut si in vedere ca motoarele sunt de ultima generatie si deaceia informatiile vechi nu mai sunt valabile.
Unul dintre motivele care au dus la aplicarea sistemului nou de Rodaj este ca honarea cilindrului se face cu pietre cu mult mai fine si matricea lasata pe suprafata cilindrului este mai fina decat prelucrarile de pe vremuri. Chiar si utilajele cu care se prelucreaza componentele din ziua de astazi sunt de obicei Utilaje performante CNC. Acest fapt duce si la temperaturi mai scazute in timpul rodajului in motoarele moderne.
Folosirea tehnicilor avansate de honuire si crearea suprafetelor mai fine duce automat la scaderea frictiuni si timpul de asezare a segmentilor.
Cu asta spuse....
Cum sa-ti faci rodajul corect pentru mai multa putere si mai putina uzura!
Cel mai important moment pentru un motor nou este rodajul!!
Indiferent cat de bine este asamblat un motor, puterea finala depinde de tine!!!
Urmatoarele exemple se refera la toate motoarele in 4 timpi, cu cilindrii din aluminiu, Nikasil sau cele composite cum sunt folosite de Yamaha.
Care este cea mai buna varianta pentru rodaj?
Raspuns scurt: dai tare!!!
Dece?
Atentie: Acesta este un subiect foarte controversat!
Aceasta metoda de a efectua rodajul este folosita de tot mai multi avand in vedere rata de succes foarte mare si defectiune putine!
Metoda explicata aici a fost incercata de sute de soferi, care confirma ca metoda aici expusa este un succes desi este in contradictoriu cu manualul de utilizare.
Aici puteti citi pagina originala!
Rezultatele sunt acelasi in toate cazurile, cresterea puterii a motorului pe toata plaja de turatii. Multi mecanici care au desfacut motoare au constatat ca starea pistonului si a camasii sunt cu mult mai bune decat daca este facut rodajul dupa Manualul producatorului.
Sigur ca sunt publicate si metode mai vechi despre cum se face rodajul corect, dar trebuie avut si in vedere ca motoarele sunt de ultima generatie si deaceia informatiile vechi nu mai sunt valabile.
Unul dintre motivele care au dus la aplicarea sistemului nou de Rodaj este ca honarea cilindrului se face cu pietre cu mult mai fine si matricea lasata pe suprafata cilindrului este mai fina decat prelucrarile de pe vremuri. Chiar si utilajele cu care se prelucreaza componentele din ziua de astazi sunt de obicei Utilaje performante CNC. Acest fapt duce si la temperaturi mai scazute in timpul rodajului in motoarele moderne.
Folosirea tehnicilor avansate de honuire si crearea suprafetelor mai fine duce automat la scaderea frictiuni si timpul de asezare a segmentilor.
Cu asta spuse....
Cum sa-ti faci rodajul corect pentru mai multa putere si mai putina uzura!
Cel mai important moment pentru un motor nou este rodajul!!
Indiferent cat de bine este asamblat un motor, puterea finala depinde de tine!!!
Urmatoarele exemple se refera la toate motoarele in 4 timpi, cu cilindrii din aluminiu, Nikasil sau cele composite cum sunt folosite de Yamaha.
Care este cea mai buna varianta pentru rodaj?
Raspuns scurt: dai tare!!!
Dece?